Més informació [ Detall d'activitat

 
4005240512   Atenció a l'alumnat amb dificultats de regulació de conducta SEC
2023-2024   Curs. Secundària en general
  
   8/2/2024 - 18/4/2024 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   CRP del Vallès Occidental VII
   Av Costa Blava s/n, edifici El Molí, 1r (Badia del Vallès) 
  
Format   Presencial
Organització   SG de Planificació i Gestió d'Educació Inclusiva
  
  
  
Accessos   Plànol
Inscripció   15/11/2023 - 08/02/2024
  
Descripció i   Metodologia:   Aquesta formació s’adreça a docents de secundària, amb l’objectiu d’entendre l’alumnat per atendre la forma en que regula el seu comportament, adaptant les demandes i exigències del context escolar.
Els continguts es treballaran en cada sessió a través de casos pràctics (vinyetes). La formació té com a eix vertebrador crear un espai de reflexió sobre els processos d’aprenentatge davant de les conductes problemàtiques de l’alumnat que afecten els/les companys/es, els/les docents i la família.
  
Objectius   - Conèixer i comprendre com els adolescents desregulen i regulen el seu comportament, les dificultats de regulació i la conducta problemàtica.
- Reflexionar sobre les variables que intervenen en els comportaments problemàtics des d’una perspectiva sistèmica.
- Aprendre a identificar i analitzar les necessitats individuals de l’alumnat amb DRC.
- Dotar d’eines i estratègies basades en l’evidència als professionals educatius per tal d’intervenir i treballar amb infants que presenten dificultats per regular la conducta.
- Elaborar propostes educatives, proactives i preventives dirigides a la regulació del comportament i l’adaptació a l’entorn educatiu.
- Aplicar i desenvolupar les estratègies i aproximacions teòriques en la construcció dels casos pràctics.
  
Continguts   - Definicions de: conducta, dificultats de regulació i conducta problemàtica
- Aspectes facilitadors per generar un entorn favorable en el centre educatiu
- Variables, fases i actuacions en la gestió de l’enuig
- La cura i l'acompanyament de la persona docent
- Propostes d'acompanyament a les famílies
  
Avaluació   Desenvolupament i aprofundiment en una actuació en algun dels àmbits específics (família, context, mesures i suports específics, equip docent…).
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Valoració positiva de totes les tasques planificades.
  
Persones  destinatàries   Secundària: Equips de centre, Equips MESI, Equips SIEI, Equips AIS, orientadores, tutores, EAP, Inspectores, educadores… tota la comunitat educativa amb ganes de reflexionar sobre els temes proposats…
  
E-mail   sefp_vall.educacio@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   08/02/2024   1700   1900 
 Sessió 2   dijous   22/02/2024   1700   1900 
 Sessió 3   dijous   14/03/2024   1700   1900 
 Sessió 4   dijous   04/04/2024   1700   1900 
 Sessió 5   dijous   18/04/2024   1700   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent